Woning verkoopt beter dankzij luchtverfrissers

De winst van een frisse geur

Met de aantrekkende woningmarkt staan woningen minder lang te koop. Gemiddeld is de verkoop binnen drie tot vier maanden rond. Toch kan deze periode mogelijk versneld worden, bijvoorbeeld door eens kritisch naar de buitenkant en binnenkant van de woning te kijken. Wat veel mensen niet weten is dat ook geuren binnenshuis een rol spelen. Het gebruik van een luchtverfrisser kan doorslaggevend zijn.

 

Het begint allemaal met het grote geheel. Hoe ziet de woning er aan de buitenkant uit: is de gevel goed onderhouden en zijn de kozijnen in goede staat? Een goed verzorgde voortuin en een mooi aangelegde oprit geven een eerste indruk van de woning. Daarna komt de binnenkant, eigenlijk het belangrijkste gedeelte bij de verkoop.

 

Aan de locatie of indeling van de woning kun je zelf niet veel veranderen. Dat de woning twee slaapkamers heeft of een kleine badkamer, dat is gewoon zo. Wel kun je iets doen aan de inrichting, bijvoorbeeld door te kiezen voor een praktische indeling en moderne meubels. Mensen zijn visueel ingesteld en willen weten of hun bankstel of dressoir wel goed in de woning past. Kies daarom voor een niet al te drukke inrichting, verwijder eventueel het teveel aan meubels of vraag een verkoopstyliste om raad. Ruimte is het sleutelwoord!

 

De geur van de woning kan doorslaggevend zijn

Er was eens een stel dat een prachtige woning bezichtigde. De woning voldeed geheel aan hun eisen, toch ging de koop niet door. De reden zal je verbazen: de woning rook teveel naar sterk gekruid voedsel. De potentiële kopers waren bang dat deze geur voor altijd in de woning bleef hangen.

 

Geuren geven in de hersenen een waarschuwing af of halen herinneringen op. Van geuren is bekend dat het ons doen en laten kan beïnvloeden. Daarom wordt geurmarketing veel toegepast op consumenten. Bepaalde geuren werken positief op het humeur, waardoor de consument bereid is om meer te kopen.

 

Geurmarketing toepassen bij verkoop woning

Wie zijn woning sneller wil verkopen richt zich niet alleen op het visuele aspect maar ook op “geurmarketing”. Geuren spelen een onverwacht grote rol. Een praktische tip voor de particuliere verkoper, maar ook makelaars zouden dit meer toe moeten passen.

 

Er is een keuze uit verschillende luchtverfrissers. Het is belangrijk om de juiste geur te kiezen, zodat dit de stemming van de potentiële koper positief beïnvloedt. Bloemige geuren geven een opgewekt en ontspannen gevoel, wat bij kan dragen aan een snellere beslissing bij de kijkers. Citrusgeur laat ons gelukkig voelen, terwijl vanille voor een warm en veilig gevoel zorgt. Van fruit is bekend dat het ons een energiek gevoel geeft, terwijl een houtgeur bijdraagt aan rust en ontspanning. De geur van munt is verfrissend, maar kan misschien ook net iets te druk zijn.

 

Al deze geuren hebben naast het beïnvloeden van emoties nog een positieve eigenschap: namelijk, ze maskeren nare luchtjes van huisdieren, rook, voedsel of stoffige dekens. Met een elektrische of automatische luchtreiniger wordt er continu een kleine hoeveelheid geurstof afgegeven. Deze zijn eenvoudig navulbaar, waardoor het op termijn de beste en goedkoopste oplossing is. Wie toch de voorkeur heeft voor een andere methode kan ook eens kijken bij wegwerp luchtverfrissers. Met een luchtreiniger systeem of wegwerp luchtverfrisser blijft de woning continue fris ruiken. Dit is ook toe te passen bij verkoop van kantoor of bedrijfspand.

 

Ben je geïnteresseerd in luchtreinigers? Kijk dan eens op de website van 123toilet. Zij hebben een breed scala aan producten die je huis een aangename geur geven.